تیم دوچرخه سواری کندوان

ساخت وبلاگ

نگاهی به تمرینات هوازی و بی هوازی

کمیته آموزش فدراسیون دوچرخه سواری به منظور افزایش سطح علم تمرینات ورزشکاران روش های پرداختن به تمرینات هوازی و بی هوازی را آموزش می دهد.



به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛ کمیته آموزش این فدراسیون با هدف علمی کردن تمرینات دوچرخه سواری و عمومی کردن آموزش های اولیه طی چند مقاله مطالب علمی – آموزشی با محوریت نگاهی به تمرینات هوازی و بی هوازی در اختیار علاق مندان قرار می دهد.

بخش اول: 

به انواع ورزشهايي كه بطور مستمر و طولاني مدت (بيش از 2 دقيقه) طول مي‌كشند و ضربان قلب در هنگام تمرين كمتر از 70درصد حداكثر ضربان قلب مي‌باشد تمرينات هوازي و يا زير بيشينه گفته مي‌شود. دويدن و پياده‌روي دوچرخه‌سواري، شنا در مسافتهاي طولاني مدت از انواع تمرينات هوازي هستند. تمرينات هوازي به دو روش صورت مي‌گيرد: 1ـ روش تداومي 2ـ روش تناوبي(اينتروال) ، در روش تداومي فرد بدون استراحت به تمرين مي‌پردازد مثلاً 20 دقيقه دويدن پيوسته و بدون استراحت ولي در روش تناوبي فرد مابين تمرين كردن استراحت مي‌كند. معمولاً زمان استراحت با زمان فعاليت در تمرينات تناوبي هوازي برابر است. به عنوان مثال يك دقيقه دويدن و يك دقيقه استراحت كردن (استراحت فعال مثل راه رفتن) يك تمرين انيتروال هوازي محسوب مي‌شود. انرژي مورد نياز براي انجام تمرينات هوازي از گلوكز و چربي تامين مي‌شود بنابراين براي كاهش چربيي خون و يا كاهش وزن چربي بدن، تمرين هوازي بهترين نوع تمرين است.


تمرين بي‌هوازي:

تمرينات بي‌هوازي يا بيشينه به ورزشهايي گفته مي‌شود كه براي مدت زمان كوتاه (كمتر از 2 دقيقه) و با شدت بيش از 70 درصد حداكثر ضربان قلب صورت مي‌گيرد. ورزشهاي مثل دوي سرعت 100 متر و يا 800 متر همچنين ورزشهاي گروهي مثل فوتبال، بسكتبال، واليبال از نوع تمرينات بي‌هوازي محسوب مي‌شوند. هر چند زمان ورزشهاي گروهي مذكور بيش از 2 دقيقه طول مي‌كشد ولي بايد توجه داشت يك فوتباليست هنگام 90 دقيقه بازي فوتبال تمام مدت بطور پيوسته در حال دويدن نيست بلكه در بين فعاليت به استراحت و يا تماشاي بازي نيز مي پردازد بنابراين اين گونه ورزشها در طبقه تمرينات بي‌هوازي جا مي‌گيرند. از نشانه‌هاي تمرين بي‌هوازي افزايش بيش از حد ضربان قلب هنگام تمرين و تجمع اسيدلاكتيك در عضلات فعال و خستگي مفرط مي باشد بطوري كه اگر شدت تمرين بالا باشد مثل مسابقه دويدن 800 متر فرد پس از مسابقه نياز به زمان زيادي براي بازسازي انرژي از دست رفته و استراحت دارد.

يك آزمون ساده براي اينكه شما متوجه شويد كه فعاليت شما از كدام نوع تمرين می باشد این است كه اگر هنگام تمرين بتوانيد صحبت بكنيد، تمرين شما از نوع هوازي مي‌باشد و اگر نتوانيد صحبت كنيد و اصطلاحاً نفس، نفس بزنيد، نوع تمرين شما بي هوازي خواهد بود.

انرژي مورد نياز براي انجام تمرينات بي‌هوازي از گلوكز (قند خون) تأمين مي‌شود. تمرينات بي‌هوازي را مي‌توان به صورت تناوبي نيز انجام داد ولي زمان استراحت 2 تا 4 برابر زمان فعاليت مي‌باشد، به عنوان مثال 5 ثانيه دويدن با شدت بيش از 70 درصد حداكثر ضربان قلب و 20 ثانيه استراحت كردن يك تمرين بي‌هوازي محسوب مي‌شود


تمرینات استقامتی بیهوازی 

به تمرینات کوتاهمدت استقامتی گفته میشود که بیهوازی بوده و به مقدار کمی گذرگاه انرژی هوازی نیاز دارد. این نوع تمرینات با شدت بسیار بالا و در زمان بسیار کوتاه، تقریباً 1 تا 3 دقیقه، انجام میگیرد.
حداکثر انرژی مصرفی: سنجشی از میزان اکسیژنی است که بدن شما حین تمرین قادر به استفادهی مناسب از آن باشد. این میزان معمولاً به میلیلیتر به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در دقیقه نشان داده میشود.

اما داشتن حداکثر اکسیژن مصرفی بالا، الزاماً به این معنا نیست که برای تمرینات استقامتی قدرت توانایی کافی دارید، چون عملکرد شما به آستانه لاکتات شما نیز بستگی دارد.

علاقه مندان می توانند طی روز های آینده جهت مطالعه و پیگیری بخش دوم این مطلب علمی به سایت فدراسیون دوچرخه سواری بخش آموزش مراجعه نمایند.

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 523 تاريخ : 26 / 5 / 1393 ساعت: 1:02

باشگاه دوچرخه سواری کندوان 

این باشگاه در نظر دارد یک دوره مسابقه دوچرخه سواری در همه رده های سنی با همکاری هییت دوچرخه سواری چالوس برگزار نماید این مسابقه در رشته کوهستان بوده و همه افراد اعم از پیر و جوان میتوانند فقط با همراه داشتن بیمه ورزشی در این مسابقه شرکت نمایند این مسابقه به نام جام کندوان برگزار میشود این مسابقه در دو مرحله بوده که مرحله اول در تاریخ 24 مرداد 93 روز جمعه ساعت 4 عصر و مرحله دوم در تاریخ 31 مرداد 93 روز جمعه ساعت 4 عصر برگزار خواهد شد به نفرات برتر هر مرحله جایزه و حکم قهرمانی و مدال اهدا میشود و به اقای مسابقات جایزه ویژ اهدا خواهد شد 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 1007 تاريخ : 20 / 5 / 1393 ساعت: 1:22

مسابقه دوچرخه سواری در چالوس

 

هییت دوچرخه سواری شهرستان چالوس به همراه باشگاه دوچرخه سواری کندوان یک دوره مسابقه دوچرخه سواری کوهستان برگزار مینماید کلیه هزینه این مسابقه را باشگاه دوچرخه سواری چالوس عهده دار خواهد بود تاریخ مسابقه 31 مرداد 93 در روز جمعه ساعت چهار عصر میباشد محل تجمع مسابقه درب اداره ورزش و جوانان چالوس میباشد مسیر مسابقه جاده لوله گازوئیل (رادیو دریا ) میباشد این مسابقه در هر شرایط اب و هوایی برگزار خواهد شد مجوز این مسابقه امروز از فرمانداری گرفته شده و جا  دارد از جناب فرماندار محترم و فرماندهی محترم نیروی انتظامی شهرستان چالوس تقدیر و تشکر نماییم که توجه ویژه ای به این ورزش دارند 

شرایط 

1:بهمراه داشتن کارت بیمه ورزشی الزامی میباشد 

2:همراه داشتن دوچرخه 

شرایط سنی

1: نوجوانان جوانان و بزرگسالان در یک رده سنی برگزار خواهد شد 

2: نونهالان در یک رده سنی دیگر برگزار خواهد شد 

3: دختران زیر  14 سال هم میتوانند شرکت نمایند 

 ضمنا این مسابقه به صورت حذفی میباشد 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 639 تاريخ : 20 / 5 / 1393 ساعت: 2:06

امیر حسین علی نژاد 

وی متولد سال 1377 متولد قائم شهر و تازه گی به عضویت تیم کندوان درامده و در پرونده دوچرخه سواری خودش مقام پنجمی کشوری و چندین مقام قهرمانی و نایب قهرمانی استان مازندران را دارا میباشد و چون خانواده ایشان در شهر همجوار چالوس ساکن شده از این به بعد به نام تیم کندوان در لیگ برتر دوچرخه سواری باشگاههای ایران و قهرمانی استان شرکت مینماید ایشان فردی خوش اخلاق قدی کشیده  و استعداد فراوان در این رشته ورزشی را دارا بوده و منبعد به همراه مربی تیم کندوان تمریناتش را به صورت حرفه ای ادامه خواهد داد 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 323 تاريخ : 14 / 5 / 1393 ساعت: 21:53

جناب اقای مجتبی زالنژاد

مصیبت وارده را به شما تسلیت عرض مینماییم و برای ان مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان  صبر و اجر جزیل را از درگاه احدیت مسئلت مینمائیم .

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 467 تاريخ : 14 / 5 / 1393 ساعت: 21:29

دعوت خسرو قمری از خانواده ورزشکاران به حضور در راه پیمایی روز جهانی قدس

خسرو قمری ریاست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از همه ورزشکاران بالاخص خانواده بزرگ دوچرخه سواران ظلم ستیز ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، متن پیام ریاسشت فدراسیون دوچرخه سواری به این شرح است:


بسمعه ای تعالی


بار دیگر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادآور توصیه پیر جماران به حمایت از مظلوم ترین مردم دنیا است که ندای او با لبیک همه آزادی خواهان و جوانمردان گیتی همراه شد. اکنون در اقصی نقاط دنیا روز قدس به بزرگترین گردهمایی ضد صهیونیستی تبدیل شده است و علیرغم همه تبلیغات رسانه های وابسته به صهیونیسم با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.



امسال روز قدس حال و هوایی دیگری دارد و در شرایطی که کشتار بی رحمانه کودکان، زنان و مردان مظلوم غزه توسط رژیم دردمنش صهیونیستی در ماه ضیافت الهی که از یک سو مورد حمایت آمریکا و هم پیمانان غربی اش و از سوی دیگر با بی تفاوتی کشورهای اسلامی همراه گردیده است، حضور پرشور و حماسی در این روز را واجب تر و لازم تر می نماید.



به نوبه خود از تمامی ورزشکاران بالاخص خانواده بزرگ دوچزخه سواران ظلم ستیز ایران اسلامی برای حضور هر چه با شکوه تر در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می کنم تا مثل همیشه به جهانیان اثبات کنیم که در ادامه راه امام خمینی(ره) ثابت قدم و استوار هستیم . 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 517 تاريخ : 5 / 5 / 1393 ساعت: 4:12

راهپیمایی روز جهانی قدس در چالوس 

شرکت تیم دوچرخه سواری کندوان چالوس در راهپیمایی جمعه اخر ماه مبارک رمضان که به حمایت از ملت مضلوم فلسطین (غزه ) که با شهار مرگ بر اسرائیل پایان یافت و ما نفرت و خشم خودمان را از همینجا و در راهپیمایی نسبت به رژیم جعلی اسرائیل اعلام داشته و میداریم 

هم غزه هم لبنان            جانم فدای ایران

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 814 تاريخ : 5 / 5 / 1393 ساعت: 3:48

اعضای تیم کندوان

1:سید حسین هاشمی: مدیر تیم کندوان

2:فردین دلفان اذری : سرپرست و جذب اسپانسر 

3:مریم خانجانی : مسول بانوان و روابط عمومی 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 1358 تاريخ : 20 / 5 / 1393 ساعت: 1:46

رییس شورای اسلامی شهرستان چالوس

یکی از حامیان ورزش این شهرستان مخصوصا ورزش دوچرخه سواری میباشد وی در پیشبرد اهداف ورزش دوچرخه سواری سهم بسزایی دارد و در اکثر مسابقات یار و یاور هییت دوچرخه سواری و تیم کندوان چالوس بوده و اوکسی نیست جز سرکار خنم صیادی نژاد

و از ایشان به خاطر توجه و یاری و کمک کمال تشکر و قدر دانی را داریم و امیدواریم کمک های بی شایبه خودشان را ادامه دهند 

ویکی از زنان شایسته این شهرستان بوده که خود نیز یکی از مربیان مختلف رشته های ورزشی این شهرستان میباشد 

مارکابزنان و اعضا هیت و تیم کندوان کمال تقدیر و تشکر از این بانوی فرهیخته را داریم.

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 531 تاريخ : 5 / 5 / 1393 ساعت: 2:51

حضور نماینده محترم مجلس در مسابقه هفته دفاع مقدس 92

 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 533 تاريخ : 5 / 5 / 1393 ساعت: 2:51

دکتر حاج قاسم احمدی نماینده محترم شهرستان چالوس و نوشهر وکلاردشت و حومه و حامی ورزشکاران چالوس به ویژه تیم کندوان و اعضای این تیم از حمایت های بی دریغ شما نسبت به ورزش این شهرستان کمال تشکر و قدر دانی را داریم امید است که در زیر سایه شما انسانی بزرگ  ورزش این شهرستان بیش از پیش به سوی موفقیت های فراوان پیش برود  از همینجا میگوییم دکتر حاج قاسم احمدی : دوستت داریم.

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 867 تاريخ : 5 / 5 / 1393 ساعت: 2:53

غزه در اتش میسوزد 

اگر هر نفر یک سطل اب  به روی اسراییل بریزند اب اسراییل را خواهد برد(امام خمینی ره )                                                                                                                     اا              

 

ما رکابزنان و اعضای تیم دوچرخه سواری کندوان حمله وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی اسراییل را به سرزمین و خاک مقدس فلسطین(غزه)  را محکوم مینماییم. 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 639 تاريخ : 5 / 5 / 1393 ساعت: 2:54

سید رضا موسوی پور

ایشان از این تاریخ از طرف رییس هییت دوچرخه سواری شهرستان چالوس  به عنوان مسول برگزاری مسابقات در شهرستان چالوس بوده و نیز از طرف مدیر تیم کندوان به عنوان مسول تمامی کارهای نرم افزاری تیم به عهده وی گذاشته شده است. 

رییس هییت دوچرخه سواری چالوس و مدیر تیم کندوان

سید حسین هاشمی 

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 413 تاريخ : 12 / 5 / 1393 ساعت: 23:47

امیر حسین اسلامی 

وی متولد نوشهر ساکن چالوس متولد 1374 و از خوش رکابترین رکابزنان تیم کندوان بوده و از بدو تاسیس تیم کندوان که حدود چهار سال است برای این تیم رکاب زده و در چندین مسابقات قهرمانی استان در شهر های مختلف استان مازندران شرکت نموده و از تواضع و فروتنی بسیار بالایی برخوردار میباشد و به صورت جدی در تمرینات شرکت مینموده و مدتی است که این ورزشکار تیم ما دچار بیماری شده است و چندین بار خودش را به تیغ جراحان سپرده و الگوی بسیار خوبی برای رکابزنان تیم کندوان میباشد و بچه های تیم چندین بار به عیادت وی رفته اند همه ما ارزوی توفیق و سلامتی ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم کسانی که مایلند با ایشان تماس داشته باشند با این شماره تماس بگیرند

09399971758 و01913224253

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 570 تاريخ : 12 / 5 / 1393 ساعت: 23:53

سعید ازاد 

وی متولد کجور ساکن چالوس(اشکاردشت) بوده و حدود چهار سال است که در رشته دوچرخه سواری فعالیت مینماید  و از استعداد بلقوه ای دارا میباشد و در چندین مسابقه(داخلی و قهرمانی استان) از تیم چالوس شرکت نموده و چندین بار به مقام قهرمانی رسیده و از ایشان درخواست شده که از این به بعد هم بتواند برای شهر خودش افتخار بیافریند و باز وارد تیم کندوان بشود ما هم منتظر ایشان هستیم تا او بتواند از طریق تیم کندوان به جایگاه واقعی خود برسد

شماره تماس:09112930251

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 557 تاريخ : 12 / 5 / 1393 ساعت: 23:49

سید رضا موسوی پور

وی متولد سال1367/7/4  تبریز میباشد ایشان مدت 6 سال است ساکن شهرستان چالوس میباشد و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کشاورزی در دانشگاه ازاد واحد چالوس بوده و در رشته دوچرخه سواری کوهستان ماده کراس کانتری از تیم کندوان چالوس فعالیت مینماید و چندین بار در مسابقات قهرمانی استان مازندران و لیگ استان شرکت نموده و پس از مدتی غیبت دوباره به این تیم بازگشته است و در مسابقات لیگ برتر باشگاههای ایران از تیم کندوان در مرحله دوم لیگ که در استان گیلان برگزار میشود  شرکت مینماید و تمریناتش را شروع نموده است و از این به بعد تصمیم گرفته از تیم کناره گیری نکرده و در تمامی مسابقات قهرمانی استان و لیگ استان و جایزه بزرگ کشور و لیگ برتر باشگاههای ایران از تیم کندوان چالوس شرکت نماید  تا به مقام شایسته ای در اینگونه مسابقات برسد

شماره تماس:09149278314

09112930251

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 604 تاريخ : 12 / 5 / 1393 ساعت: 23:03

به دستور رئیس هیئت دوچرخه سواری و مدیر باشگاه کندوان :

 ارمین احمدیان  به دلیل مشکلات شغلی از تاریخ 22/3/93 دیگر نمیتواند با تیم دوچرخه سواری کندوان همکاری نماید و از تیم کناره گیری نمود و سه وبلاگ موجود به نام  کندوان بلوگفاومیهن بلوگ و فیس نمای کندوان از تاریخ فوق از اعتبار خارج میباشد وهر گونه مطلبی از این وبلاگها زده شود فاقد اعتبار میباشد وجوابگو خود ایشان (اقای ارمین احمدیان )میباشد و هیچ گونه سمتی از تاریخ فوق در هیئت دوچرخه سواری وتیم کندوان را ندارد.

 وضمنا از خدمات ارزنده ایشان در تیم دوچرخه سواری کندوان تقدیر و تشکر به عمل می اید. 

و به جای ایشان جناب اقای فردین دلفان اذری میباشد.

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 1202 تاريخ : 20 / 5 / 1393 ساعت: 1:47

شاهین خوشبو

او رکابزن تیم کندوان و مدت 2 ماه است به این تیم پیوسته است او رکابزنی خوش اخلاق و خوش استعداد و در یک مسابقه استانی به نام تیم کندوان شرکت نموده  وی ساکن شهر چالوس و متولد گیلان می باشد وی به اعضای تیم قول شرکت در مرحله دوم لیگ را داده است و شدیدا در حال تمرین میباشد

تیم دوچرخه سواری کندوان...
ما را در سایت تیم دوچرخه سواری کندوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر تیم: سیدحسین هاشمی kandevan بازدید : 428 تاريخ : 14 / 5 / 1393 ساعت: 21:55

خبرنامه